Białkowa dieta daje efekty

I to bardzo wyraźne już po pierwszych kilku dniach. Największe widoczne różnice między tą dietą a stosowaną wcześniej ryżową to fakt, że czuję się pełniejszy, najedzony i syty po każdym posiłku. Niezależnie, czy jem jedną kanapkę z białym serem czy chudą pierś kurczaka z karczochami. Białko zawarte w pokarmach napełnia żołądek i daje uczucie sytości o wiele większe niż w przypadku innych składników pokarmowych. To dziwne, bo takie właściwości powinny mieć głównie węglowodany. Być może mój organizm za bardzo przyzwyczaił się do ryżu i teraz tak reaguje na „nowość”, jaką niewątpliwie jest zwiększona ilość białka.
Niepokoi mnie lekko tylko fakt, że ograniczając tak drastycznie liczbę węglowodanów będę miał mniej energii i nie będę mógł już tak aktywnie uprawiać sportu. Przyzwyczaiłem ciało do sporego wysiłku, a mięśnie do stałej pracy – teraz energia będzie musiała być pozyskiwana nie bezpośrednio z pokarmu, ale z „magazynów” tłuszczowych. To oczywiście wspaniale, bo jest szansa, że tkanka tłuszczowa szybciej zmaleje, ale nie wiem, jak zareaguje na to organizm – czy nie będę się za szybko męczył lub czy nie będę osłabiony.
Czy ktoś może stosował dietę białkową oraz jej odmianę półbiałkową i uprawiał przy tym aktywnie sport? Możecie się podzielić doświadczeniami, bo ja kompletnie nie wiem, czego się teraz spodziewać. Chociaż mam nadzieję stracić kolejne kilogramy :)

Reklamy

Dodaj komentarz do wpisu

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s